De pedagogische kwaliteit in de kinderopvang wordt gemeten door te kijken naar de kwaliteit van de interactievaardigheden van de pedagogisch medewerker. Als pedagogisch coach heb jij kennis van de ontwikkeling van kinderen. Pedagogisch medewerkers hebben deze kennis ook maar hoe zie je dat terug in hun handelen? Wat wíl je terugzien in het gedrag van de pedagogisch medewerkers en waar kijk je dan naar? Soms is een pedagogische situatie niet zo eenduidig, hoe ga je daarmee om? Het valt ook niet altijd mee om goed te onderbouwen en beschrijven wat je bedoelt. En welke werkvormen staan je ter beschikking om pedagogisch medewerkers zelf te laten ervaren wat het effect is van hun gedrag? Als deze vragen je bezig houden is het fijn om meer kennis, inzicht en toepassing van interactievaardigheden te krijgen. Daarvoor is deze training bedoeld!
Deze training geeft je de kennis, tools en vaardigheden om de kwaliteit van de interactie van pedagogisch medewerkers met kinderen te verbeteren. Je krijgt kennis van de zes interactievaardigheden en leert aan de hand van realistische filmbeelden gedrag te observeren en herkennen. Het werken met filmbeelden maakt de theorie direct praktisch toepasbaar en is een erg motiverende manier van trainen. Daarnaast ga je ook zelf aan de slag. Door middel van open discussies en zelf verbreed je je manier van kijken
Intervisie met zelf ingebrachte casuïstiek. Ruimte voor levende vragen, theorie opfrissen/vaardigheden oefenen.
ntb | |
Terugkomdag nog te bepalen.
De kosten bij open inschrijving zijn € ntb,- per deelnemer (vrij van BTW)
Trainingsmap en eenvoudige lunch inbegrepen. Exclusief verplichte literatuur (zelf aan te schaffen): Interactievaardigheden van A. Strik en J.Schoemaker ISBN 978-90-368-1251-1
Startdatum | Nog te bepalen |
Max. deelnemers | 14 |
Prijs per persoon | op aanvraag |
Locatie | Cabosse, Houten |